top of page

ירידה במשקל - מה עדיין לא סיפרו לך עליה?

ירידה במשקל; תופעה נפוצה שפעמים רבות פוגעת במאמצים לרדת במשקל ויוצרת בעיות בריאותיות נוספות היא - עצירות.


ירידה במשקל והקשר שלה לעצירות - כמה מילות ספתח ממני;


בגישה הנטורופתית עצירות מוגדרת כשתדירות היציאות נמוכה מפעם אחת ביום. חשוב להבין כי מערכת העיכול הינה אחת ממערכות הפינוי החשובות ביותר של הגוף. בתוך כך, עצירות ממושכת גורמת להצטברות פסולת ורעלים בגוף אשר עלולים לגרום לבעיות בריאותיות שונות רבות. בנשימה זו נציין גם, שאימוץ אורח חיים בריא והרגלי תזונה נכונים יכולים לפתור את הבעיה ואף למנוע את הישנות העצירות.

ירידה במשקל - אדם עומד על משקל דיגיטלי | WIX

אם את מעוניינת לרדת במשקל, חשוב לזכור כי ירידה במשקל הולכת יד ביד עם חילוף חומרים תקין ורציף בגוף.


ירידה במשקל - דרכי טיפול בעצירות


* שתייה מספקת - שתייה של מים ו/או חליטות צמחי מרפא מסייעת לעיכול תקין ויציאות סדירות ומשפרת את תהליך פינוי הרעלים מן הגוף.

* סיבים תזונתיים - ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות מסייעים לעיכול תקין ולהוצאת פסולת מן הגוף.

* מרככי צואה טבעיים- שמן זית, פירות יבשים מושרים במים (שזיפים, תמרים).

* מזונות מותססים כגון מלפפון/כרוב חמוץ, מיסו, המספקים חומצה לקטית טבעית השוֹמרת על פלורה תקינה במעיים.

· טיפולי מגע – עוזרים בהזרמת הדם ומעודדים פעילות במערכת העיכול.

· משקה אלוורה – מצוין למערכת העיכול, עוזר במצבי עצירות ועוזר להחלמת הריריות. (חשוב להשתמש במשקה איכותי, בתקופה אקוטית, לא באופן קבוע ובפיקוח מקצועי כדי לא לגרום לעצלות מעיים)

· קיימים בחנויות טבע תוספים טבעיים נוספים המסייעים במצבים של עצירות חריפה/כרונית – במצב זה יש להתייעץ עם נטורופת/רופא באופן אישי


ירידה במשקל - הימנעות / הפחתת צריכה של:


* מזונות קשים לעיכול כגון: מטוגנים, חריפים, מזונות עשירים בשומן רווי ובשר.

* ארוחות כבדות הגורמות לעומס על מערכת העיכול.

* קפאין הגורם לעצבוב יתר של המעיים ועלול לגרום או להחמיר מצבי עצירות.

* מזונות מעובדים ופחמימות פשוטות (קמח לבן, סוכרים וכד') אשר אינם מכילים סיבים ומקשים על פעילות העיכול.


עוד כמה טיפים עבור ירידה במשקל


המסע של ירידה במשקל הוא לעתים קרובות מסע קשה, בלשון המעטה. אחרי הכל, זה מחייב אותך לבצע שינויים קבועים באורח החיים שיכול להיות קשה לעמוד איתם "ראש בראש". אבל אל תתייאשי, כי עם האסטרטגיות והלך הרוח הנכונים, ההצלחה נמצאת בהישג יד. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל:


קבעי יעדים ריאליים:

בחרי יעד בר השגה, כגון ירידה במשקל של כמה קילוגרמים בחודש. חשוב להגדיר יעדים ריאליים שאת באמת יכולה להגיע אליהם. כמו כן, הקפידי לאכול מזונות בריאים. אכילת תזונה מזינה ומאוזנת היא חלק חיוני בכל תוכנית הרזיה. לכן, מלאי את הצלחת שלך בירקות טריים, חלבונים רזים, דגנים מלאים ומוצרי חלב דלי שומן כדי לקבל את החומרים המזינים שאת צריכה.


ירידה במשקל מצריכה לזוז יותר:

פעילות גופנית היא מרכיב חיוני נוסף בכל תוכנית הרזיה. שאפי לפחות ל-30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית בכל יום, כגון הליכה, ריצה או שחייה. כמובן, יש להתאים את הפעילות הגופנית לצרכייך ויכולותייך, שכן לא לכל אחת ואחד תתאים פעילות גופנית יומית בשגרה. אם יש לך קושי לעמוד בפעילות יומיומית, הקפידי להתאים לעצמך את תוכנית הספורט הנכונה. כמו כן, חשוב לעקוב אחר ההתקדמות שלך לאורך זמן. מעקב אחר ההתקדמות שלך הוא המפתח לשמירה על מוטיבציה ובמסלול עם יעדי הירידה במשקל שלך. לכן, השתדלי לרשום את צריכת המזון היומית שלך ביומן ובצעי מדידות קבועות והערכות שומן בגוף כדי לעקוב אחר ההתקדמות שלך לאורך זמן.


קבלי טיפים נוספים כאן - מאמר על ייעוץ תזונתי.


נתראה בטיפ הבא 🌱🌷


11 צפיות0 תגובות
bottom of page